Prvý zahraničný študent na stáži v slovenskom start-upe

GE-blogpost

AIESEC Slovensko koncom minulého roka prvýkrát prinieslo koncept projektu Global Entrepreneur určený pre startupy. Prvá realizácia projektu sa udiala v Bratislave, kde po oslovení spoločnosti Cloudo začala vzájomná spolupráca, ktorá viedla k príchodu prvej stážistky v apríli tohto roku. Stážistka strávila na Slovensku 6 týždňov, počas ktorých sa starala o marketing spoločnosti. Vyspovedali sme zástupcu spoločnosti Ondreja Prostredníka, ktorý sa podelil o svoje skúsenosti a pohľad na nový projekt.

Krátke predstavenie spoločnosti

Cloudo umožňuje vyhľadávať a pristupovať k veciam uloženým v rôznych cloudových službách naraz. Šetrí čas pri hľadaní strtatených súborov, otvárani posledne vytvorených dokumentov, vytváraní nových úloh atď. Cloudo je jedno miesto na prístup k všetkým veciam uloženým v cloude.

Prečo ste si vybrali stážistu od AIESEC? Aké boli Vaše prvotné dôvody?

Bolo to pre nás veľmi praktické, v podstate to bol full servis lebo sme nemuseli tráviť čas pri hľadaní vhodného človeka ani organizovať jeho príchod. Taktiež to malo zmysel pre náš biznis.

Aké vidíte benefity pre firmu?

V prvom rade to je veľmi šikovne vymyslené, kandidáti boli silní a spĺňali naše očakávania a predstavy. Boli ochotní splniť zadanú úlohu, na základe ktorej sme vybrali toho najlepšieho. Nakoniec sme získali stážistku Leu, ktorá mala už výborné skúsenosti v inom úspešnom startupe takže to bolo pre nás ďalšie plus.

Aké vidíte benefity pre stážistu?

My sme mladá firma, ktorá vie poskytnúť ambicióznemu stážistovi príležitosť realizovať sa. U nás neexistujú striktné mantinely, ktoré sú typické pre veľké korporácie. Teraz sme s marketingovou činnosťou len začínali preto sme potrebovali kreatívneho človeka. Lea mala určite veľkú možnosť sebarealizácie, keďže sme jej nechávali voľnú ruku pri písaní.

Mali by ste záujem o stážistu aj v budúcnosti?

Určite áno. Mali by sme však skôr záujem o nejakú dlhodobejšiu stáž. Keďže sme mladá, živelná a rozvíjajúca sa firma, trvalo nám 6 týždňov, kým sme stážistku plne zaintegrovali do nášho fungovania. Bola škoda, že keď už bola stážistka našou súčasťou, tak projekt skončil.

Ako vyzeral bežný deň stážistky?

Každý deň bol trochu iný. Vždy v pondelok sme mali meeting, pri ktorom sme si určili priority na ďalší týždeň. Stážistka mala vždy udaný počet článkov na web, rozhovory s našimi spolupracovníkmi, kratšie blogy či produktové updaty, postarať sa o Facebook či Twitter príspevky. Potom bolo už len na nej, ako si svoj čas zadelí a kedy čo spraví.

Čo nové do Vašej firmy stážistka priniesla?

Vďaka nej sme začali aktívne riešiť marketing, blog získal periodicitu, ktorá predtým neexistovala.

Ak by ste mali odporučiť tento projekt iným spoločnostiam, prečo by ste to urobili?

My sme túto myšlenku už šírili medzi známymi, ktorých to hneď zaujalo. Samotná téma zahraničného stážistu je veľmi atraktívna, je to skúsenosť, ktorá vždy prinesie niečo nové.

Keby Vás AIESEC Bratislava neosloví s týmto projektom, hľadali by ste stážistu sami?

Keďže sme chceli podchytiť marketing a začať na ňom intenzívnejšie pracovať, možno by sme hľadali nejakého freelancera alebo bloggera. Táto alternatíva však nie je úplne uspokojivá keďže ten človek pracuje online a nemá reálny kontakt s firmou. Všetko by bolo napísané len mechanicky. Každopádne neboli sme v štádiu, že by sme začali niekoho reálne hľadať, len sme o tom uvažovali.